Daisypath Anniversary tickers
 photo cover-shaklee.png

Sep 7, 2011

kesetiaan !

Kesetiaan, tidak selalu dimiliki setiap orang. Tidak mudah dan mungkin terlalu banyak godaan untuk menjaga kesetiaan dengan pasangan. Berikut beberapa tips yang boleh digunakan untuk menambah keteguhan kesetiaan Anda.

Mengertilah
Memahami dan mengertilah akan segala keadaan yang sedang menimpa pasangan Anda, baik dalam keadaan senang, kecewa, putus asa atau segala situasi sekalipun. Jangan pernah mengeruhkan suasana ataupun menyalahkannya ketika ia sedang mengalami nasib buruk. Dengan cinta dan kesetiaan Anda, maka Anda boleh membangkitkan semangat pasangan Anda untuk keluar dari permasalahan yang sedang dihadapinya. Jangan meninggalkan dia dan tetap setia di dalamnya, maka pasangan Anda akan semakin mencintai Anda, karena Anda-lah yang selalu berada di sisinya, untuk selalu menyejukkan hatinya.

Jadilah penghibur baginya
Bila pasangan sedang sedih atau terluka hatinya, maka hiburlah dia, kerana cinta Anda akan memberikan penghiburan dan penguatan bagi pasangan Anda.. Jadi mulakan menjaga hubungan dengan kesetiaan cinta Anda.

Ikhlas
Ikhlaslah dalam mencintai nya.. Jangan berpura-pura dalam mencintai nya .. Jika anda tidak mencintai nya, jujur pada dirinya dan jangan bagi pasangan anda berharap dengan anda..

Terima apa adanya
Jangan banyak mengeluh kepada pasangan, tapi ucapkan syukur dalam setiap menghadapi kesusahan dalam hidup. Sikap untuk belajar memberi yang terbaik untuk pasangan, akan semakin memperbesar kesetiaan cinta kepada pasangan Anda. Terima apa sahaja pasangan anda berikan.. Jangan pernah menolak dan mengecilkan hati pasangan anda apabila barang yang di berinya anda tidak suka ..

Jangan takut kecewa
Kebanyakan orang selalu ingin terus senang, dan menghindari rasa kecewa, padahal masih banyak liku-liku hidup yang harus dipelajari. Ada kalanya, Anda harus merasa kecewa kepada pasangan Anda, seperti pertengkaran yang membuat Anda terluka hati. Namun, Anda tidak perlu takut menghadapinya, kerana luka-luka kecil itu akan menambah kedewasaan dan kematangan diri Anda. Cintalah yang akan memberikan semangat hidup Anda untuk bangkit dari kekecewaan. Untuk itu, jika Anda mahu setia kepada cinta Anda, jangan takut jika harus merasa kecewa.

Selalu ada harapan
Milikilah harapan dan mimpi-mimpi Anda dan berusahalah untuk mewujudkannya. Dengan demikian, Anda akan tetap setia kepada cinta Anda, kerana harapan Anda-lah yang mendorongnya. Tanpa setia dalam cinta, Anda tidak akan dapat dalam mewujudkan harapan-harapan Anda, terutama harapan agar hidup bahagia dengan pasangan Anda.

Tunjukkan sikap ‘kesetiaan’
Padukan perkataan kesetiaan dengan sikap yang menunjukkan bahwa Anda tetap setia kepada cinta pasangan Anda. Semua itu membuktikan dalam hubungan terdapat kejujuran dan kepercayaan satu sama lain, dan dengan demikian Anda berdua akan sama-sama menikmati kesetiaan tanpa perlu risau dengan adanya kebohongan

No comments:

Post a Comment