Daisypath Anniversary tickers
 photo cover-shaklee.png

Feb 21, 2011

belajar vs kawin

kenapa kita perlu belajar ?? sebab kita nak berjaya dan mendapat kerja yang bagus .. bagi aku , kalau kita belajar dengan sungguhnya dan berjaya , aku nak kerja dan dapat apa yang aku inginkan .. lengkap hidupku bila bekerja ..
kenapa kita perlu kahwin ?? mengikut sunnah dan dapat mengelakkan maksiat ...

di sini aku ingin coretkan sikit apa yang aku pendamkan .. now , aku diploma kaunseling sem 4 .. lagi setahun untuk aku graduate .. syg ckap ngan aku yg ea nak bertunang dengan aku akhir tahun nie , tapi aku tolak sebab aku ckap kita masih belajar n aku n syg bincang nak tunang lepas kitaorg graduate dip tahun depan .. aku n family aku ok saja .. parents aku cakap parents aku tak mahu kitaorg tunang lama2 .. aku n syg cadang nak sambung ijazah .. dekat kolej aku skrg dah ade ijazah psikologi .. parents aku n parents syg coh kitaorg smbung jeq dkat sini sbb ijazah kitaorg 2 thun stengah jeq sebab kitaorg dah de basic so skip setahun .. kitaorg on jeq n x kisah pown ..

ma abah aku suruh kitaorg kwin dlam masa ijazah n dduk dengan diorg tinggal dekat rumah kuala yang baru siap nie tapi ayah syg pulak nak kitaorg kawin bila dah dapat segulung ijazah .. aku n syg tak tahu larh cmne .. syg ckap 'biar parents aku n parents ea jmpe n berbincang .. baru selesai masalh n pkir mcmmne nak satukan kitaorg .. cehhh ... aku ngan syg selalu sngat keluar n aku tak mau lagi risaukan parents aku n parents syg .. aku nak kwin awal bukan aku nak dah gatal tapi aku nak elakkan diri aku dari buat maksiat .. aku nak sempurnakan diri aku untuk menjadi isteri solehah ... bagi aku study tu mmg penting tapi tak salah kan kalau kwin tyme blajar ...

itu sebab larh statement dekat FB aku tu gituuu ... itu sahaja cerita nya ...






No comments:

Post a Comment